View Single Post
Old 21-06-2013, 11:53
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>

Ik ben het helemaal met Sjon eens, RDW is echt kut om info vandaan te krijgen. Als je 5 minuten later belt krijg je al totaal andere info dan daarvoor. Ook zijn ze nooit echt duidelijk.

De eisen waarbij de auto moet omgekeurd worden heb ik wel, die heb ik bij het RDW van de keurmeester daar gehad (heeft hij voor me uitgeprint) toen ik een auto daar liet keuren.

Het probleem is dus dat ze zeggen, kom maar langs voor een afspraak voor keuring.
Alleen ik weet uit ervaring dat je daar komt, en er is iets niet in orde dan kun je gelijk weer naar huis :S
Zoveel nu dus in mijn geval zal gebeuren als ik geen vermogensuitdraai heb. Een uitdraai van JDengineering zullen ze ook wel niet accepteren dan. Zover ik weet hebben ze alleen bij het RDW in lelystad een rollenbank in dat testcentre.

Maar goed, als het zoveel moeite is hoeft het voor mij al niet meer :S
Ben erachter gekomen dat de meeste verzekeringsmaatschappijen ook een vermogenstoename accepteren.

Vriend van me had zijn auto van 100 naar 340pk gekregen, is toen naar het RDW geweest en ze accepteerde z'n vermogenstoename niet :S, toen heeft hij naar z'n verzekeringsmaatschappij gebeld om door te geven dat zijn auto een hoger vermogen had, en dat was geen enkel probleem. Dat werd als notitie bij zijn verzekering gemeld. Ze waren zelfs blij dat hij dit eerlijk doorgaf..

Maar goed, ik zou het eigenlijk heel fijn vinden als dit vermogen gewoon op papier bij mijn kentekenbewijs staat. Gewoon om gezeik te voorkomen, want officieel kan de politie gewoon je kentekenbewijs in beslag nemen
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote