Thread: Vr6 vraagjes
View Single Post
  #4  
Old 21-06-2013, 11:44
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

De 2.8 zul je het meest tegenkomen (AAA) de 2.9's (ABV) zijn altijd wat lastiger te vinden. Sowieso heeft de 2.9 een andere inlaat en gasklep + andere nokkenassen.

Er zit verder nog verschil tussen Rotor en DIS (rotor zijn de eerdere, DIS zijn de latere)

Bouwjaar maakt ook nog veel uit, de latere versies (van de 2.8 EN 2.9) hebben een 16 bits ECU ipv de 8 bits, deze ECU zijn ook onderling uitwisselbaar en een stuk nauwkeuriger om mee te werken voor chiptuning/afstellen.

Als je het blok bijv. gaat reviseren of aanpassen maakt het niet veel uit welke je neemt. Dan laat je hem bijv. opboren tot een 3.0

Ik weet niet of je het blok 'standaard' wil houden of er echt plannen mee hebt?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote