View Single Post
Old 19-06-2013, 11:20
Jochemvh Jochemvh is offline
Forum Newbee

Default Golf 1.3 1984 Papyrusgrün defect

Dag allemaal,

Na lang wikken en wegen heb ik besloten mijn eerste auto weg te doen. Ik heb geen verstand van techniek en het geld er niet voor om het te repareren. Hierdoor was ik genoodzaakt een andere auto te kopen. Nu zit ik nog steeds met de Golf opgescheept. Niet erg als ik de ruimte er voor had, maar ik woon in een drukke wijk met veel leaseauto's die ze geparkeerd moeten hebben. met 5 parkeerplaatsen voor 5 huizen wordt dit al gauw krap. Daarom moet hij toch weg helaas.

Wat is er defect?
Tijdens het rijden knapte er iets bij mijn pedaal waardoor die nu heen en weer bungelt. Auto start wel maar ik kan er gewoon niks mee. Ook lekt hij olie aan de onderkant. Een kleppendekselpakking wil ik zelf nog wel proberen maar aangezien het daar redelijk droog is verwacht ik dat het dieper onder de auto zit. Lichte roestvorming begin er nu te komen rondom te wielkasten en andere gebruikelijke plekjes. Geen dorpels etc gelukkig.

Voor de rest reed de auto als een zonnetje met een super afgestelde pierburg carburateur.

Ik heb hem gekocht van een man die hem heeft geïmporteerd uit Duitsland, Rietberg om precies te zijn. De man in Duitsland heeft de auto tot in 2011 in zijn bezit gehad. De eigenaar in Nederland heeft voor bijna €800 aan onderhoud gepleegd. Bonnen zijn uiteraard aanwezig. De auto staat nu op ongeveer 115.000 kilometer. Ook facturen en TUV keuringen van de eerste eigenaar uit Duitsland zijn aanwezig.

Ik heb er ongeveer 2 maanden geleden gloednieuwe banden op laten zetten. Uniroyal Rainexpert. Dit kostte mij ongeveer €250 euro. Het interieur is nog in super staat.

Helaas heb ik op een zondagavond tijdens mijn werk de auto op het station neer gezet en is hij daar door een stel jongens her en der getrapt. Hierdoor heeft hij paar deuken. Deze heb ik grotendeels met een WC-ontstopper eruit kunnen halen.

Prijs?
Ik kan en wil er niet de hoofdprijs voor hebben. Maar omdat hij me ontzettend veel heeft gekost, de aanschafwaarde, en onlangs nieuwe banden, keurige motor met zijn 115.000, wil ik er ook geen krat bier voor
Huidig bod: €250
Waar staat de auto?
De auto staat in Arnhem. Staat nu op de oprit omdat ik hem eergisteren heb geschorst.