13-06-2013, 20:21
|
Forum Regular
|
|
|
|
Bezwaar maken tegen bekeuring voor geen APK
Van de week viel er een briefje op mijn deurmat van het CJIB. Blijkt dat ik er uit ben gepikt bij een registercontrole voor het ontbreken van een APK keuringsbewijs. 137 euri's, zonde geld
Ik wil bezwaar aantekenen omdat ik van mening ben dat ik er alles aan heb gedaan om mijn auto tijdig te keuren. Ik heb hem nl. zonder APK keuring gekocht en direct geschorst. Vervoer naar mijn huis heb ik op de auto ambu gedaan. Vervolgens heb ik de auto klaar gemaakt voor de APK, verzekerd en een afspraak gemaakt voor de keuring. Een dag voor de keuring heb ik de auto weer aangemeld omdat ik anders niet legaal naar het keuringsstation kon rijden. Helaas werd de auto afgekeurd. Hierop heb ik direct thuis onderdelen besteld en nadat ik zeker wist dat alles op tijd zou worden bezorgd een afspraak gemaakt voor de herkeuring. Dit kon echter pas 11 dagen na de eerste keuring.
Ik dacht dit geheel volgens de regels te hebben gedaan? De overheid kan toch niet verwachten dat een reparatie+herkeuring binnen een dag is uitgevoerd? De auto is in de tussentijd niet op de openbare weg geweest behoudens het rijden naar en van het keuringsstation. Dat laatste is toegestaan, heb ik nagezocht maar ik heb niets kunnen vinden over een termijn voor reparaties en herkeuring.
Wat denken jullie, wel eens meegemaakt en heeft dit kans (bezwaarschrift)
|