View Single Post
  #13  
Old 13-06-2013, 16:12
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

De enigste beste manier die ik vind om een wiellager echt goed te controleren is toch in ieder geval even je buitenste lagers overal er gewoon even uit halen, is niet super veel werk. Dan kun je ze in de hand houden en als ik dat doe heb ik meestal ook meteen een tube nieuwe lagervet erbij, kan je tegelijk mooi even alles nieuw invetten.
Uiteraard wel even van de oude vet ontdoen.
Meestal gaan toch de buitenste lagers kapot ipv de binnenste.
Een homokineet zoemt niet echt maar maakt eerder geluid alsof iemand met ze vuist hard op de bodem aan het slaan is (gaat door de hele auto) dit moet je ook voelen in het stuur. Ook knakken ze meestal dan als je volledig ingestuurd een parkeervak uit of in rijd. En ze kunnen ook nog gaan ratelen als je een bocht neemt .
Iets anders heb ik tot nu toe nog niet mee gemaakt met homokineten (heb er al 3 oude stuk gereden dus ik weet het ondertussen wel).
Als je uiteindelijk wel je homokineet verdenkt zou ik iig een nieuwe bestellen, niet die ouwe 2e hands rommel gebruiken anders kan je zo weer aan de gang.

Een wiellager zal eerder een zoem/brom geven die door de auto galmt.
Reply With Quote