View Single Post
  #2  
Old 09-06-2013, 19:36
Fastboelm Fastboelm is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 85
Default

eerst de juiste rotor + verdeelkap erop .
( ken gevallen dat je verbrande kleppen of gat in de zuiger krijgt door fout spul)
en er zit een begrenser ingebouwd , in de rotor !
de juiste bougie's erin is net zo belangrijk .

mail anders met info@boelm.nl die levert de juiste rotor ,verdeelkap, bougies




Kwetsbaar punt bij de CU motoren zijn de cilinderkoppen, vaak gaan deze lekken door oververhitting. De oververhitting ontstaat door slechte koeling en door een verkeerd afgesteld ontstekingstijdstip. Bij de CU moet het ontstekingstijdstip 5 graden na ontsteking hebben met de vacuumslang aan de vervroegunit. De stekkers van het DLS kastje moeten daarbij doorverbonden zijn om een regelmatig toerental te waarborgen. Aangezien de CU motoren van 1979 zijn en dus al bijna 30 jaar oud wordt nogal eens afgeweken van het voorgeschreven ontstekingstijdstip, een te vroeg afgesteld tijdstip is schadelijk voor de motor al lijkt hij in eerste instantie beter te lopen en een goed vermogen te hebben.
Reply With Quote