Thread: Raar geluid...
View Single Post
Old 01-06-2013, 21:03
Jakkie Takkie Jakkie Takkie is offline
Forum Regular

Default Raar geluid...

Vandaag voor het eerst een serieus stuk gereden met mijn GTI. Ben geruime tijd bezig geweest om de auto rijklaar en gekeurd te krijgen na bijna 10 jaar stilstand.

Bij het rijden vandaag viel mij op dat de auto een vreemd geluid maakt dat ie eerst niet maakte (bij het op en neer rijden naar het APK keurstation). Volgens mij komt het ergens uit de aandrijflijn, het is een beetje een zagend geluid dat je alleen hoort als je op de motor afremt bij ca. 2400 toeren/minuut. Dus bijvoorbeeld als je tachtig rijdt en het gas loslaat voor een bocht oid. Je hoort het geluid niet als je optrekt (rustig of snel maakt niet uit). Auto rijdt, schakelt en koppelt verder goed naar mijn idee.

Hoe is dit nu gekomen, deze slimmerik heeft na wat geknoei met remolie tpv de hoofremcilinder dit gedeelte van het motorcompartiment grondig afgespoten met de hogedruk reiniger . Hierna is dit vreemde geluid opgetreden. Ik heb vandaag de auto al even op bokken gezet en wat gewrikt met het motorblok e.d. maar ik kan het geluid niet reproduceren, ook niet als je de motor laat lopen en en hem vanaf een hoger toerental terug laat zakken door de 2400 toeren/minuut.

Iemand een idee waar ik dit moet zoeken? Het is een heel knullig geluid als je stoer met je GTI ergens aan komt rijden en er komt zo'n geluid uit voort
Reply With Quote