View Single Post
  #13  
Old 28-05-2013, 12:07
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

+ en - kennen is al voldoende.
bij spanning ga je iets meten, bv 12V, 220V...

bij weerstand moet je de meter in weerstand zetten (ohm) en meet je bij vol bv 90ohm. bij 3/4de 75ohm, bij half 50ohm, en bij leeg 0ohm.
als die bij halfweg 50ohm geeft, en bij vol OOK 50ohm, dan is de vlotter kapot en werkt je teller wel goed.

als de vlotter correcte weerstand geeft en dus veranderd bij elke stand, en het meterje beweegt niet, is de meter kapot.

tellerunit uithalen, paar schroefjes losmaken achteraan, benzinemeter eruit nemen, andere erin en gedaan. k denk zelf dat benzine en diesel te wisselen is
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote