View Single Post
Old 27-05-2013, 22:57
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!

Zo, het heeft even geduurd maar ik heb eindelijk de draad weer opgepakt!
Hoop hier nu weer regelmatig een update te kunnen doen

Ik wilde graag de schermen gaan aanpassen zodat de wielen straks goed passen. Echter was ik er nog niet helemaal uit wat voor ET de wielen straks moeten gaan hebben.
Daarnaast was ik ook op zoek naar een geschikte 4-pots remmenupgrade voor de voorzijde. Het nadeel van 4-pots klauwen is dat deze door de zuigers aan de buiten zijde van de klauw meer naar buiten uitsteken waardoor deze nogal van invloed kan zijn op de mogelijke wielen die daar nog omheen passen, vooral omdat ik met 13" ga rijden.

Na e.e.a. uit te zoeken en te vergelijken ben ik op een 256mm set met de 4-pots Wilwood Powerlite klauwen uitgekomen. Je hebt ook setjes met (4-pots) Midilite klauwen, waarvan het voordeel is dat deze stofseals hebben wat de Powerlite's niet hebben. Echter komt de Powerlite klauw ruim 10mm minder naar buiten waardoor ik een hoop meer ruimte heb voor de wielen.

Voorbeeldje:

Na e.e.a. narekenen zou ik nu minimaal een ET-waarde van ongeveer +5 nodig hebben met een 7x13 wiel. Tijd om bandjes te bestellen en e.e.a. te gaan passen met de tijdelijke wielen:

185-60-13 Toyo R888:

Bandje om de velg en velg met spacers op et +05 gebracht.

Hmm gaat niet echt passen:

Tijd om t scherm aan te passen:

Stukken beter!

Ruimte zat

Achter gaat ook wel lukken met een beetje werk:

De band is vrij hoog, maar er is niet veel keuze in die semi-slicks en ik vind t super staan! En nu ik de maat van die velgen weet kunnen we die binnenkort ook gaan bestellen
Reply With Quote