niet alleen VW, zowat alle merken hebben dit.
en zelf de gastanken in mijn dodge hebben dit. bij de ene zit de vlotter vooraan de tank, bij de andere zit de sensor achteraan.
bij optrekken met de auto gaat 1 tank dus omlaag, en de andere tank omhoog.
als de tanken ver leeg zijn moet ik op beide tanken tegelijk rijden. want bij de ene valt de motor uit als ik optrek (aanzuigbuis komt droog te staan en bij LPG geen goed ding)
moet je eens een hoge berg opgaan. dan kan de wijzer snel 1/4de veranderen tussen bergop en bergaf.
als je dan optrekt en naar links draait op een oprit ofzo (als je kan nog bergop), dan ga je nogal benzine bijmaken
![Big Grin](http://volksforum.com/forum/images/smilies/biggrin.gif)
.
zou mij trouwens verwonderen dat AL mijn tankmeters dan kapot zijn, want heb ik de loop der jaren wel wat gewisseld al
![](http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/640/100_9957.jpg)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be