Zo staat hij nu. Als de stip goed staat, staan de nokken bepaald niet goed. De merktekens op de poelies staan goed maar het O'tje op het vliegwiel is niet te zien.
Aan de andere kant stond ook een slechter zichtbaar stipje. Dat stond in deze stand een cm of 5 boven de rand aan de achterkant/uitlaatkant van de kop.
Nu draai ik er aan zodat het vliegwiel op het O-tje van het BDP staat.
Resultaat is dat de stip van de eerste foto nu totaal anders staat:
En vreemd genoeg staat de dunnere stip aan de kleppendekselkant nu ineens wel ongeveer op de voorste rand van de kop. En de nokken staan omhoog.
Ik heb er geen foto van gemaakt maar de rotor van de ontsteking staat op het groefje als de motor volgens het vliegwiel op de O staat
Op basis hiervan lijkt het me dat er iets vreemds met de merktekens op de v-snaarpoelies aan de hand is, misschien van een ander type motor of zoiets, en dat ik het nokkenastandwiel moet laten zitten. De stip aan de kleppendekselkant moet dan een cm naar beneden en dan zet ik het gelijk op basis van de O/BDP markering op het vliegwiel.
Klopt dit?
Maar dan blijf ik me afvragen of hij met 1 of hoogstens 2 tandjes verkeerd niet zou moeten lopen. Zou hij als bovenstaande klopt niet gewoon aan moeten slaan en wat beroerd moeten draaien?