View Single Post
Old 23-05-2013, 22:03
TijnOnlijn TijnOnlijn is offline
Forum Newbee

Default Jetta start niet meer na koppakkingwissel

Ik heb de koppakking van m'n jetta 1.6 EZ uit 1984 gewisseld en hij start niet meer. Ik krijg wel wat gepuf en gesis en daar blijft het bij. Startpilot maakte geen verschil.

Nu bleek eerst dat de krukas 1 tandje verkeerd stond, en daarmee stond natuurlijk ook de onsteking totaal fout. Stom, stom, maar dit is nu opgelost en zuigers en kleppen hebben elkaar niet geraakt want dat gaat niet bij deze motor. Ze staan nu in ieder geval goed.

Hoe nu verder? Hij vonkt wel dus volgens mij zouden de stroomdraadjes dan goed moeten zitten. Dat vonken heb ik bij de bougiedoppen gecontroleerd en daarnaast moet dat ploffen en sissen ergens vandaan komen. En de bougiekabels kunnen ivm lengte maar in 1 volgorde. Met iets fouts in de vacuumleidingen zou hij op zich wel moeten starten maar vervolgens beroerd lopen (toch?)

En als de distributietandwielen goed staan, moet de ontsteking ook nog goed staan lijkt me.

Ik weet dus eigenlijk niet waar ik nu naar moet kijken. Heeft iemand een suggestie of een stappenplan?
Reply With Quote