View Single Post
  #22  
Old 21-05-2013, 13:55
Sinaasboom's Avatar
Sinaasboom Sinaasboom is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 476
Default

Laatst heeft de auto nog een keer goed gestotterd, toen heb ik een tip van iemand gekregen dat ik de lucht volume meter even moest nakijken. Bij het olie pijlen even gekeken naar deze meter, motor laten lopen en gerammeld en getikt tegen de luchtvolume meter en opeens begon de auto te stotteren en haperen. Even een paar goede tikjes op de meter gegeven en de contactpunten goed schoongemaakt.

Hij loopt nu al weken als een zonnetje en ik denk dat het uiteindelijk ook het euvel is geweest voor de auto.

&

Afgelopen zaterdag viel de auto uit tijdens het rijden gelukkig gebeurde het in de nacht op een rotonde waar een parkeerplaats in de buurt was.
Zondag gelijk naar de auto gekeken, het opvoerpompje in de tank maakte geen geluid dus al snel geconcludeerd dat deze defect is. Vandaag een nieuwe gehaald maar deze deed het ook niet. Althans aangesloten zoals het moet deed hij het niet, op + en - doet hij het wel. Dus even de stroom nagegaan tot aan de zekeringskast, en relais 80 vervangen. Had nog een klein overzichtje liggen van de relais en nummers. Na nummer 80 vervangen te hebben deed hij het nog niet, zekeringskast los gehaald en kabels nagekeken hier zat uiteindelijk een stekkertje los.

Met het terugzetten van de zekerinskast is relais 53 los geraakt, wat volgens mijn schema is voor de mistlampen. Zonder dit relais wilde de golf ook niet starten, of het moet al toeval zijn? 2x relais 53 op z'n plek gezet en hij starte weer perfect! Achja en nu hebben we weer n pompje reserve!

Hier het overzichtje:

Zekeringkast relais golf:
53 (2x) = mistlampen (deze zijn ook nodig voor draaien opvoerpompje?)
80 = brandstofpomp
18 = x-relais
19 = interval ruitenwisser
31 = ventilator naloop
42 = Koelvloeistof tekort indicator
21 = knipperlicht

Ik wilde dit even met jullie delen voor in de toekomst!

Groetjes Sinaasboom!
Reply With Quote