Quote:
Originally Posted by T3 fan
Tegenwoordig wordt alles gemaakt met een korte levensduur zodat je weer een nieuwe moet ,,, en dat geldt niet alleen voor auto's hoor?!
Die auto's die bij jou in de garage komen zijn auto's met EXPRESS ingebouwde zwakke punten in de techniek
Een auto MOET na aanschaf 3a4 keer terug komen (en ze rekenen er op dat je naar de dealer gaat) voor reparaties,,,let maar eens op Johan het is bijna nooit garantie werk,,,altijd (net) er buiten
|
als je garantie wil behouden, MOET je wel naar de dealer voor herstellingen.
ik had hiervoor altijd firmawagens, en das 1 grote last.
mijn rekord was een citroen jumpy. 72km op de teller, kwam net thuis van die op te halen en men stuuurbekrachtingingspomp was lek. mocht al naar de garage.
men renault kangoo heeft 3 versnellingbakken gehad op 114 000km, toen was mijn firma het beu en hebben ze andere wagen gevraagd bij leasemaatschappij.
wel allemaal garantie. de eerste had een gat in de zijkant en alle olie was eruit gelopen, de 2de stond ineens vast tussen 2de en 3de. toen de garage die herstelden vroegen ze aan mij WAAROM er een oude bak onder stak (revisie dus en geen nieuwe).
men clio heeft ook allerhande problemen gehad (problemen met injectie, abs, remmen in algemeen, deuren, ....). die werd vroegtijdig terug gestuurd naar leasemaatschappij.
men megane heeft op 1jaar tijd (130 000km) 5keer in de garage gestaan voor onderhoud en 6keer wegens problemen. op 20 000km is de hele airco eruit gehaald geweest omdat ze het lek niet vonden.
bij nieuwe autos verdienen ze NIET op de verkoop (vandaag die grote kortingen ook altijd), maar wel op onderhoud en herstellingen erna (welke altijd een fortuin kosten. blijkbaar is een onderhoud van 500€ normaal. als men golf zo een onderhoud nodig heeft, is heel de mechaniek vervangen )
MIJN weekenddaily in die tijden was men dodge W200 uit 1977. en die auto rijd hier NOG
.
toen ik veranderde van werk, zocht ik dus een degelijke auto, liefst beetje roestbestendig, niet kapot te krijgen motor, en zo oud mogelijk zodat je er zelf aan kan sleutelen (lees: GEEN ECU's onder de kap).
mijn 25jaar oud mormel heeft op die 60 000km al het volgende gehad:
-1wiellager stuk (oude veerpoot in plaats gestoken)
-radiatordarm stuk
-waterpomp stuk (ondertussen wel al radiator vervangen omdat ik het lek niet vond)
-chauffage unit gesprongen
allemaal 'normale' slijtage onderdelen. is in ieder geval minder problemen dan men firmawagens hadden, en mijn golf heeft 423 000km. mag al eens iets aankomen.
ook kosten die onderdelen niks. nieuwe radiator voor golf mk2 34€
daar heb je bij die nieuwe wagens het afdichtingsringetje nog niet voor