View Single Post
  #34  
Old 19-05-2013, 07:20
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

denk dat een golf 2 diesel over de 900kg weegt (920,970, weet het niet meer).

ik heb je een mooi voorbeeld gegeven hé, als je 20 000km op een jaar doet, spaar je 1000€ brandstof uit. dus als de belasting meer is, dan ben je beter met je benzine.
k vind het ook absurd wat de overheid bij jullie heeft gedaan. door LPG aan te pakken ga je binnenkort geen enkele amerikaan meer zien rondtuffen bij jullie. en door nu die diesels ook aan te pakken, zullen al die golfjes ook verdwijnen.

maar t ergste van al, die wet is er om die mercedes diesels weg te krijgen, tja, dan pakken die dieselrijders toch gewoon een mercedes van 40jaar, die zijn er ook, en ook in diesels. de veroorzakers wordt nu ff uitgesteld, de hobbyrijders krijgen de volle laag daar. want de volle wegenbelasting betalen voor een auto die pakweg 5000km rijd op een jaar, dat hebben de hobbyrijders er ook niet voor nodig.

voor de rest mooie golf, de goeie 'harde' zijn zeker nog te vinden hoor. die golfkes zijn gewoon immens goed gebouwd.
toen ik mijn firmawagen kwijt was 3jaar terug, moest ik een oude wagen hebben (liefst belastingsvrij), oerdegelijke dieselmotor, onderdelen makkelijk te vinden, en dan nog zuinig erbij.

ik ben ford rijder tot en met, maar ford viel af op roest, en zuinigheid.
schiet maar 1 auto meer over en dat is golf 2. zelf de golf 3 roest veel sneller dan een 2 en rijd ook zo zuinig niet
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote