Thread
:
B0B0 (scirocco 2)
View Single Post
#
1
17-05-2013, 00:28
B0B0
Forum Newbee
The Green Machine (scirocco MK2)
Hoi iederen,
ik ben B0B0 kom uit Lanaken (niet zo ver van Maastricht)
ik rijd met een scirocco 2 en ben er ook eentje aan't opmaken (bijna klaar
)
hier een paar foto's van mijn restauratie projectje:
het begin de demontage en maanden stil gestaan onder een zeil... maar toen begonnen de werken na eindelijk een carrossier gevonden te hebben die niet overdreef met de prijzen
audi 80 klinken erin om een cleanere look te bekomen (iets waar zowel ik als de carrossier ons nooit meer aan wagen!)
"nieuw" spatbord want het oude was te rot, en ook de zijpinkers weggecleaned
de krikrand vooraan en achteraan was een beetje ook aan't rotten dus deze ook mooi terug hersteld
alle blutsen en builen eruit halen, alles mooi strak zetten
de eerste kleur erop (binnenkant met een matte finish door beetje miscommunicatie met de carrossier maar uiteindelijk beter zo
)
eerste pic toen hij gespoten was
de eerste kitdelen gespoten...
toen dit allemaal al klaar was kreeg ik echter slecht nieuws in het ziekenhuis, ik kreeg te horen dat ik ziekte van hodgkin (lymfeklier******) had en dat ik de week erna al mijn eerste chemo zou krijgen...
in die week kwam de auto naar huis en moest dus al een aantal dingen terug gemonteerd worden voor hem toch grotendeels terug waterdicht te krijgen natuurlijk...
de auto terug thuis en diezelfde dag met hulp van een vriend het schuifdak en de achterste zijruiten terug gemonteerd...
dakhemel terug erin plakken
nieuwe zwarte gestreepte achterlichten erin
begonnen met het sleeven van de kabelboom en terugplaatsen ervan
tapijt er terug in
kreeg mijn bumpers terug zo kreeg de auto ook alweer meer contrast
kwam een leuk "pakje" aan
montage van de zandstraalcabine met hulp van een vriend en mijn vader
eerste gestraalde stukken
de voorruit eindelijk gemonteerd en de achterruit ook vervangen door een groen getint exemplaar (rondom groen getint nu)
spoiler terug erop
dashboard en de middenconsole terug op zijn plek
nieuwe spulletjes besteld gehad
oud vs nieuw
nog wat stuff nieuw in de poedercoating
16v remmen aangeschaft, gestraald en opnieuw gelakt (het rode paste niet bepaald in het kleurschema
)
tegen deze tijd had ik ondertussen 12 chemo's achter de rug en het goede nieuws gekregen dat er niets meer te bespeuren was van de ******
kit terug plaatsen, de voorkant begon eindelijk terug ergens op te lijken
de motor terug op zijn plek
nog meer nieuw spul voor erop
"nieuwe" achteras erop
veerpootbrug aan de onderzijde
nieuwe remleidingen
de eerste stoel er terug in
na een lange stallingsperiode de auto eindelijk terug thuis voor afwerking, heldere knipperlichten geplaatst
setje velgen gehaald voor erop (voorlopig nog geheimpje)
het einde eindelijk in zicht...
hopelijk vind niemand het erg dat ik het zo lang gemaakt heb
vandaag was de bedoeling ook geweest om hem eindelijk te keuren maar ben er niet geraakt wegens problemen met het schakelmechanisme
Greetz B0B0
B0B0
View Public Profile
Send a private message to B0B0
Find all posts by B0B0
Add B0B0 to Your Buddy List