View Single Post
  #666  
Old 15-05-2013, 07:52
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Het zat er natuurlijk dik in dat dit zou gaan gebeuren, er hebben nu te veel mensen 'voordeel' van en dat hebben ze gewoon liever niet. Aan de andere kant is het ook wel een beetje naief om heel je vervoersbehoeften te baseren op het gegeven dat een 25+ auto wegenbelastingvrij is (en misschien zou blijven)

Begrijp me goed, ook ik ben dadelijk zwaar de l*l met mijn 1982 T3tdi (doet 480,- wegenbelasting per kwartaal), maar het hing natuurlijk al langer boven de markt dat er wat zou (moest?) gaan veranderen. Nu heb ik gelukkig nog de mogelijkheid om hem om te bouwen en te keuren als camper, maar vroeg of laat zal aan die regeling (kwarttarief voor een jaar rijden, mijn kosten gaan dan naar 40,- per maand ipv 160,- per maand) ook wel een einde gaan komen.

Nu kun je een moderne diesel ook heel goed dagelijks gaan gebruiken en ik lees met verbazing soms verhalen dat mensen al 4 รก 5 oldtimers van 26-40 en van 40+ hebben en dagelijks ook nog eens in een mrb vrijgestelde 190D rondtoeren. Nu kun je heel wijs zeggen; "de wet staat het toe, ze hebben gewoon gebruik gemaakt van bestaande regelgeving" en ergens is dat natuurlijk ook wel zo, maar daar is de mrb vrijstelling nooit voor in het leven geroepen.

Zelf erger ik me ook dood aan alle mrb vrije 190D's hier in de omgeving en de staat van die auto's toont ook aan dat die wagens ook absoluut niet door liefhebbers worden gereden, een hele enkele uitzondering (ik zag vorige week een smetteloze 190E 2.3-16 rijden) daargelaten. Ik ben ergens wel 'blij' met de nieuwe voorstellen. Vergeet niet dat het in eerste instantie de bedoeling was om ALLE oldtimers (dus ook mijn 1967 spijlbus) weer volledig mrb te laten gaan betalen, dus het valt me mee... het had erger kunnen uitpakken!

Ik ga dit jaar (de regels gaan pas op 1-1-2014 in als de eerste kamer ze goedkeurt) nog maximaal 'profiteren' van mijn mrb vrijgestelde T3 diesel, pas als het definitief is gaan we wel opnieuw alles tegen het licht houden. Nu de auto in 'blinde paniek' verkopen heeft ook geen zin, de waarde (ik heb er dik 7500,- inc aanschaf inziiten) is gehalveerd, dus dan maar lekker zelf van profiteren. In het ergste geval exporteer ik hem naar een kennis in Frankrijk en ga hem vanuit daar als camper verhuren om zo de pijn een beetje te verzachten.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote