beste blok van verbruik en duurzaamheid is een 1.6 diesel blok. onverwoestbaar en bij zuinig rijgedrag toch rond de 1:25. als je doorgast, zal je rond de 1:15-1:20 blijven.
roest voor zover ik aan vond:
-rond het raamrubber voorraan, gevolg natte voeten en rotte bodem daar (lekte bij mij rechts voor)
-wielranden achteraan als er zo van die plastiek randjes op zit. het roest onder die plastiek en je ziet het niet, tot de plastiek eraf valt (en dan zijn het GATEN)
-aan de vulhals in de koffer. de boutjes om de vulshals mee vast te zetten gaan roesten, en het plaatwerk waar ze aanhangen volgt snel.
wat de prijs snel kan drukken bij benzinewagens is de carburator. als de auto schommelt in toerental, hikt, stotterd, uitvalt... is het meestal aan de carbu te wijten. revisie of vervangen en weg zijn de problemen. kan je wel leuk voor afbieden bij aankoop
-ohja, plaatwerk ONDER de ruitensproeier tank. beweeg de tank maar eens goed, als die loskomt (zoals bij mij) zonder de schroeven los te maken, heb je gaten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be