10-05-2013, 18:34
|
|
Postwhore
|
|
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
|
|
Voor het maken van de stuurinrichting ben ik toch maar weer eens in de boeken gedoken. Vanwege ruimte gebrek moest ik de linker en rechter veerpoot omwisselen, op deze manier kon het stuurhuis voor (waar meer ruimte is) de vooras gemonteerd worden. Om het Ackerman princiepe voor elkaar te krijgen moest ik helaas de stuurarmen verplaatsen. Als ik met het stuur linksom draai is het wel fijn als de auto linksaf gaat, hiervoor heb ik een engels stuurhuis aangeschaft.
Ackermann princiepe kloppend maken.
Zo zit het stuurhuis nu gemonteerd.
Helaas bleek het stuurhuis in eerste instantie te hoog te zitten, om bumpsteer te minimaliseren moeten de stuurstangen parellel aan de draagarmen lopen.
Stuurhuisophanging weer aangepast (1,5cm lager), bumpsteer zal nu minimaal zijn.
Telkens als ik aan een "stuurinrichting regeltje" heb voldaan, gaat er op een ander punt wel weer iets fout. Hopelijk voldoe ik nu aan alle regels zodat het goed werkt. Morgen maar weer eens het een en ander testen.
Paul.
|