View Single Post
Old 10-05-2013, 17:31
Techniman Techniman is offline
Forum Newbee

Oke, zelf weer een stapje verder, of beter gezegd ´minder ver´gekomen... Heb de passagiersstoel er half uit gehaald, gaf een beter beeld op alle kabels daaronder. Ik had daar zitten:
1 groene
1 zwarte
1 witte

Die groene vertakt naar de zwarte en witte stekker. Proefondervindelijk vastgesteld dat deze voor de stoelverwarming zijn. Vóór de groene takken drie draden af. Deze zijn dus voor de airbag! Geen stekker meer te bekennen dus een van de vorige eigenaars van deze auto hebben de grote 'verwijder-de-stekker-en-soldeer-de-draden'-truuk al voor mij uitgevoerd...

Daarna de kappen onder de bekleding van de zitting verwijderd. Daar trof ik twee kabelparen: een twee-aderige voor de stoelverwarming en een drie-aderige voor de airbag (neem ik aan).

De kabelmantel was behoorlijk verwrongen en de zwarte kabel erg dun op een plek. Daar heb ik voor nu maar even tijdelijk een kabelschoen tussen gezet. Morgen maar weer naar de garage om de storing te laten wissen en hopen dat dit het gebrek was. Zo niet dan wordt het vrees ik een lange zoektocht...
Iemand nog andere tips?
Reply With Quote