View Single Post
  #4  
Old 09-05-2013, 19:09
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

1. Ja dat is erg, voor deze blokken luid dat gewoon het begin van het einde in, neemt niet weg dat mex blokjes erg taai zijn en door hun grotere oliepomp meestal nog erg lang door hobbelen.

2. Het kan van een aantal dingen zijn; de afdekplaat van je filter, de oliepomp of de stoterstangbuizen, allemaal niks erg en makkelijk te verhelpen met het blok in de auto. Het kan ook de naad zijn waar je carterhelften samen komen, in dat geval moet je blok eruit en uit elkaar. Da's wel erg dus.

3. Kevers zijn nooit geen wonder van schakelprecizie, maar wat speling op de schakelasgewrichten verergert dit, geen kostbare zaak geloof ik.

4. Kevers en kokerbalken Vaak zie je dat de bodemplaat en de balk bij een reparatie vrolijk aan elkaar gebakken worder, terwijl ze alleen maar gebout moeten worden, het ding is dat je bij reparatie van de balken eigenlijk al snel de bovenbouw moet lichten en dat gebeurd dus zelden.

5. Mexen hebben trommels rondom, goed afstellen kan een hoop maken, maar het kan ook allemaal vast zitten

6. Da's super netjes voor een kever

Niks is echt duur aan een mex rijden, maar met veel puntjes ga je toch redelijk wat geld uit geven en wat uren erin steken.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote