Beste allen,
Vanmorgen ben ik bij een kevertje uit '82 wezen kijken welke ik voor de hobby wil aanschaffen.
Nu was hij zover ik zag zeker niet slecht maar ik heb toch een paar puntjes gevonden waar ik graag een indicatie van wil hebben van de ernst/reparatie indicatie.
1. het is zoals het bouwjaar zegt een 1200 mex. Ik voelde een geringe speling op de krukaspouli, een paar tiende mm hooguit. niet meer dan 1. is dit erg?
2. de onderkant van de motor was nat van de olie, is dit lastig te verhelpen? Ik kon niet goed zien war het vandaan kwam. of het oliefilter deksel anders langs de koppen.
3. Het schakelmechanisme was vaag, moeilijk te kiezen tussen 2 of 4 en 1 of 3. is dit een kwestie van stellen of een paar nieuwe stangen? verder voelde de bak erg goed
4. aan de kokerbalk rechts zat wat roest. ik kon niet ontdekken dat hij verder rot was, treeplank zat goed vast en kraakte niet. ook bij het inknijpen van de balken niet. Deze oppervlakkige roest rond de kriksteunen en randen langs de dorpen, zijn die goed te behandelen met een staalborstel(kaalmaken), vervolgens antiroestprimer en dan stonechip oid?
verder waren de accubak en reservewiel in prima staat
.
5. bij het remmen trekt hij naar rechts. is dit makkelijk te verhelpen door het gangbaar maken van het mechaniek of simpel iets afstellen of waarschijnlijk meer werk?
6. De verkoper zei dat hij 1:10 a 1:11 reed. is dit normaal voor deze wagen? Of duidt dit op een slechte afstelling/versleten delen?
Ik hoop snel wat te horen aangezien ik afgesproken heb morgen te laten weten of ik de auto wil overnemen.
Heel erg bedankt alvast!