View Single Post
Old 08-05-2013, 06:15
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren

Default Golf 4 instrumentenpaneel coderen 'buiten auto'

Hallo,

Ik ben ondertussen zover geraakt in mijn vr6 project dat ik met het golf 4 dashboard bezig ben en bedrading. Tevens ben ik me aan het verdiepen in het instrumentenpaneel. Ik heb een 98er klok basic dus zonder FIS maar vind deze uiteindelijk toch te saai dus wil voor een R32 paneel gaan. Ik weet dat alle R32 panelen met canbus werken maar dat is even niet hetgeen waar ik deze thread voor heb geopend.

Ik wil graag het paneel coderen buiten de auto maar ben nog niet compleet met wat ik daar allemaal voor nodig heb, hieronder mijn idee.

12v bron, accu of omvormer
Vcds of vagcom, of een vagcom kopie zou ook moeten werken
Instrumentenpaneel

Op de 16 polige obd2 stekker
4- massa
16- 12v plus
7- k-lijn

Instrumentenpaneel
Ik weet niet of er voor de verschillende bouwjaren verschil zit in de 32polige blauwe en groene stekker?

Vanaf de achterzijde van het paneel gezien zit de blauwe stekker rechts en de groene links. Pin 25 vd blauwe stekker is de k-lijn en moet op 7 vd obd stekker.

Als ik op het paneel + en - zet en de boel aansluit kan ik hem dan coderen? Ik moet namelijk diverse functies deactiveren ivm niet aanwezig in mijn auto. Tevens aanpassing doen ivm kmteller.

Ik heb ook ergens gelezen dat je de tankmeter andersom kan laten werken, aangezien normaliter de ingangssignalen van een golf 3 precies omgekeerd werken.

Uit onderstaande link heb ik trouwens ook veel info vandaan gehaald

http://www.theresias.com/tutorials/1h_g4t.htm#codierung

Alvast bedankt voor het meedenken, ik ben nu spullen aan het verzamelen, als het lukt wil ik er wel een howto van maken.
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote