Even een kleine update van hetgeen dat er ondertussen gedaan is,
De motor zat compleet vast, blijkbaar had de vorige eigenaar het blok proberen loskrijgen door aan een Touareg te hangen, zonder resultaat.
Met wat bloed zweet en tranen, en met een momentsleutel het blok dan toch losgekregen.
Toen opgemerkt dat de distributieriem kapot was, enkele tanden mistte,
dus dan maar de distributieriem vervangen.
Het is aangewezen om de waterpomp ook mee te vervangen, maar wou eerst gewoon de distributieriem vervangen, om te kijken of hij dan wou starten.
Een half wonder eigenlijk dat ik er de nieuwe distributieriem opgekregen heb, want de waterpomp, waarmee je de riem moet aanspannen, wou dus geen mm bewegen, schroevendraaiers op geplooid, ...
daarna veel gepruts met startkabels, enz, ... zonder resultaat.
Het golfje bleek geen benzine te krijgen, wat benzine in de caburator gegoten, en toen startte hij wel.
Het was dus het flexibeltje van de benzineleiding dat gescheurd was, nieuw benzineleidingetje onder de motorkap, vers benzinefiltertje, bougie's vervangen, nieuw batterij'tje er in , en euraka, na 17 jaar stilgestaan te hebben, draait hebt beestje opnieuw
Om snel daarna tot de vaststelling te komen dat de temperatuur ongelooflijk de hoogte in schoot.
Dus daarna, dan maar ook de waterpomp vervangen, een wereld van verschil om de distributieriem aan te spannen, en de ventilator slaat aan net boven de 90°.
Dus fase 1, het blok loskrijgen en het motortje doen draaien is nu achter de rug.
Op naar de volgende stap , de remmen, vooraan ontbraken de remblokken, achteraan waren ze wel nog aanwezig, en zelf in redelijk goede staat, maar voor alle zekerheid toch nieuwe remcylinders en schoenen achteraan gestoken.
Ben momenteel aan het wachten op een remklauw rechtsvoor, want daar zit de remcylinder volledig vast.
En rechtsacher lopen de remmen wat aan, handremkabel staat op het meest "losse" punt, dus het hoofdstuk remmen wordt nog wat verder zoeken.
Tussendoor nog wat kleine werkjes gedaan, zoals de oude deurpanelen vol gaten vervangen door deurpaneeltjes zonder gaten.
En met het mooie weer vandaag, wat geprobeerd om het originele koffertje een GTI look mee te geven, is wel maar voorlopig want het koffertje heeft net iets te veel last van roest spijtig genoeg.
met als uiteindelijk resultaat
Daarna zal ik nog wat zoekwerk hebben aan het electrische gedeelte, de koplampen, richtingaanwijzers, mistlamp achteraan en achteruitrijlichten branden, zekeringen en lampjes reeds vervangen, maar de standlichten, mistlichten vooraan, kleine verstralers vooraan, achter- en remlichten geven nog geen teken van leven, dus dit zal eerst nog eens moeten uitgemeten worden.
Alle tips en suggesties steeds welkom !
Hopelijk kan ik er snel mee naar de keuring, de velgjes liggen al ongeduldig te wachten, en daarna dan nog de verlaagde vering, en cruisen maar !