![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
05-05-2013, 12:27
|
![Gino89's Avatar](image.php?s=9e1992081bd2c613258c7737f4b4ae91&u=19437&dateline=1327005607) |
Postwhore
|
|
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
|
|
MFA olietemperatuur, koelwater temperatuur PL
Hallo,
Sinds een paar dagen heb ik problemen dat de olie temperatuur zeer erg schommelt in de MFA. Dan gaat hij opeens van de 94 graden naar, 70. En dan weer eens 80.
Nu was ik gisteren toevallig bij VPC. Heb ik maar direct een nieuwe sensor meegenomen. Deze vandaag er in gezet. Maar nu heb ik een kleine 15km gereden. En het is buiten 20 graden. Maar hij was net 54 graden.
Normaal met de oude sensor zit hij dan al in de 80. Nu heeft de nieuwe sensor ook een hele andere waarde kwa weerstand. Tegen over de oude sensor. Maar op de nieuwe sensor staat maar weinig. En ik kan ook niks vinden er over op google.
Nieuwe sensor; Blauwe ring; 10F 3093 en made in Italy.
Oude sensor; Bruine,doorzichtige ring. 049919 563A 24v 180.
Iemand hier meer ervaring mee, en of toegang tot ETKA om even te kijken wat er origineel in zit?
Maar ik nu eenmaal toch bezig ben, de temperatuur van de koelvloeistof klopt ook niet. Nu heb ik de thermostaat al vervangen. En als ik de motor koud start. Word de bovenste slang warm en de onderste blijft gewoon koud. En deze word na een tijd dan ook langzaam warm.
Als ik snelweg rijd. Blijft de aanwijzer altijd op de linkse streep hangen voor het midden. En komt eigenlijk niet in de buurt van het midden. Hij komt pas in het midden als het 30 graden buiten is, en of ik moet al stil staan. Of in een file. Als ik dan bijvoorbeeld de diesel pak van men vader, die staat altijd mooi in het midden. Ongeacht of hij hard of langzaam rijd.
Nu denk ik zelf dat hier ook gewoon de verkeerde sensor in zit. Of zou dit ook nog met iets anders te maken kunnen hebben?
|