View Single Post
  #6  
Old 03-05-2013, 10:47
Mastermike's Avatar
Mastermike Mastermike is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 11
Default

Jongens, op de foto kan je goed zien dat de conus waar de klep in rust veel breder is, daar door heb je bij een bepaalde gevraagde luchthoeveelheid minder lifthoogte van de klep.
Het gevolg is tweeledig, de mengeteiler geeft bij laag toerental op minder lifthoogte van de luchtweegklep al voldoende brandstof en er is dus meer luchthoeveelheid nodig om de klep in de hoogste stand te krijgen en de brandstof is hier op aangepast.
Normaal gesproken kan een 16v mengeteiler tot ongeveer 160 pk leveren.
Deze kan meer lucht meten en brandstof bijmengen tot 200+pk.
Als er met meer slagvolume en andere nokkenassen gereden wordt kan deze mengeteiler dit bijhouden.
Met een gewone mengeteiler kan de motor op hogere toerentallen dus arm lopen en kapot gaan door een arm mengsel.

Deze mengeteiler is plug and play voor een 16v. Dus geen aanpassingen aan brandstofdruk en of een extra injector (koudstart).
Reply With Quote