01-05-2013, 14:40
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Sep 2011
Posts: 115
|
|
Nou we zijn weer even verder en het probleem is er nog steeds. Heb inmiddelds me hydraulische klepstoters vervangen. Ik rij al een tijdje door met het probleem nou begon hij vrijdag ineens in te houden als een gek, dus deze week de verstuivers eruit gehaald en gechecked gereinigd en weer op 190bar laten zetten is allemaal netjes gebeurt. Heb alleen geen nieuwe tippies erop gezet maar volgens mij kan dat het tikken niet zijn.
Hij heeft nu iig weer zat vermogen
Maarja ik wil wel eens van het getik af.
Drijfstanglagers: gechecked zijn goed, mooi slijtpatroon
Klepstoters: Allemaal vervangen A-merk
Verstuivers: Weer op goede druk gezet en goed schoongemaakt
Nokkenas: was in perfecte staat, goed nagekeken tijdens de klepstoter vervanging
Olie: Nieuw 10w40
Diesel: Speciaal spul door gegooid tijdens het tanken voor extra reiniging v/d kleppen
Pomptiming: Is niet perfect maar ook dit veroorzaakt niet dit harde getik
In mijn ogen kom ik nu uit op de brandstofpomp als boosdoener, het getik komt wel uit die regio maar is gewoon zeer moeilijk te bepalen.
Wie heeft er nog ideeen die mij misschien verder op de goede weg kunnen helpen?
|