View Single Post
  #124  
Old 28-04-2013, 19:22
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Update S3 heeft een nieuwe APK. Uitstoot was te hoog, niet gek gezien er geen katalysators meer onder zitten Uiteindelijk met een tip de auto toch door de keuring geholpen. Lambda sonde los getrokken, waardoor de auto in noodloop ging en schraler gaat lopen

Afgelopen week zou de auto uitgelijnd worden bij Lammert, maar 2 dagen ervoor ontdekte ik dat het stuurhuis nogal lekte. Met een specialist gebeld en die meldde mij dat ik de zuigerstangen moest checken op roest. Blijkbaar gaan de hoezen vaak kapot, waardoor er vocht bij komt etc. Hoes aan de kant getrokken, 1 groot drama omg Vage is dat het stuurhuis amper 3 jaar geleden ook vervangen is bij de vorige eigenaar. Heb hier een rekening van, alleen het stuurhuis al kostte +/- 670 ex btw. Het vroegtijdig falen komt doordat een knullige monteur de kunststof hoezen vast heeft gezet met ty-rips. Deze horen origineel met speciale klemmen bevestigd te worden. Vanaf dag 1 is er dus al water en zooi bij gekomen.




Heb hier een goed stuurhuis welke onder een Golf4 weg komt. Weten de experts of deze exact gelijk is aan mijn stuurhuis van de S3? De Vag groep heeft voor de S3 een specifiek stuurhuis met een apart nummer. Heb een verschil ontdekt. De leiding die bovenop het stuurhuis zit gaat bij die van de Golf4/A3/Leon etc direct het stuurhuis in en bij mijn S3 zit er nog een blokje tussen. Deels te zien op onderstaande foto;




Wil uiteraard het "sportieve" stuurkarakter van de S3 behouden. Kan dit een soort van begrenzing zijn? Waardoor de S3 wat zwaarder stuurt?
Reply With Quote