View Single Post
  #77  
Old 26-04-2013, 13:52
VW_Sk8r's Avatar
VW_Sk8r VW_Sk8r is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 134
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
hangt ervanaf hoe dat de diesel is afgesteld

is 'propere' keuringsmodus doet de mijne 0-100 in 33sec
als ik de roetstop dan weer iets verdraai, rookt die iets meer, maar haal ik 0-100 in onder de 15sec.
in keuringsmodus geraak ik met moeite aan 140, in de andere ga ik ook vlot naar 160.

diesels zijn goedkoop in aankoop (iedereen wil altijd de 16V), hebben amper onderhoud nodig, geen miserie met 'slechte carbus' of ontsteking. eens die lopen, dan lopen ze . en ZUINIG

daarbij niet vergeten dat een golfke licht is. een kleine naft zit op een 800kg. als je daar 55pk hebt uit een 1.3 (en das zelf iets te tunen).

55pk/800kg = ongeveer 70pk/ton
da komt overeen met ne nieuwe huidige auto (bv mijne clio van t werk was 1250kg), dan is da wel een 85-90pk/1250kg.

nen diesel is wel al over de 900kg, die zijn 54pk gaat zoveel niet doen.

ge kunt u daar ook mee amuseren, met zo een 'tragere' autos, en ge zijt u rijbewijs zo snel niet kwijt


bedankt voor de tips ik weet nog niet of ik voor wat voor een ik ga neem na alle jullie adviezen zeker nog even de tijd om ze allemaal na te lopen en te kijken wat het beste bij mij past. Tuurlijk zijn golfjes niet al te zwaar en hoeven er dus ook niet zoveel pk's in als in nieuwe zwaardere auto's. Tuurlijk kan je je amuseren met n tragere auto, alleen wil ik er echt daily mee rijden en ook vaak langere ritten van meer als 2 uur dus dan is n iets snellere auto wel zo plezant . Te hard rijden doe ik eigenlijk bijna niet, alleen bij het inhalen, inverband met mijn punten rijbewijs. Gaat bij mij dus meer omdat beetje extra voor bij het inhalen.
Reply With Quote