View Single Post
Old 25-04-2013, 21:24
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore

Vandaag even aan het klussen geweest, thermostaat-huis vervangen.
Dus wat doe je als eerste? Kap open en de situatie overzien.

Dan een poging doen om het oude huis te demonteren.
Dat blijkt toch iets ingewikkelder dan verwacht, aangezien er eerst een stukje draadboom van zijn plek moet, die pal voor het thermostaat-huis langs loopt.
Om het werk wat makkelijker te maken ook maar de sierplaat, luchtfilterhuis en verdelerkap los gehaald.

Uiteindelijk lukt het natuurlijk allemaal wel, gewoon rustig en voorzichtig te werk gaan.
Het nieuwe huis ziet er natuurlijk fris uit.

Helemaal naast de oude...

De flens was niet veel beter...

Maar dat heb ik natuurlijk allemaal netjes schoon gemaakt.
Ook heb ik het blok even door gespoeld met de dekwas-installatie. Daar staat 3 bar op, dat spoelt wel lekker. Iets te lekker, want gelijk weer en lek erbij gevonden. Een koelwaterpijp die achter het blok langs loop richting pomp begon te lekker bij de pomp. Aangezien je daar amper bij kunt, zit je daar niet echt op te wachten. Dus een gokje gewaagd en voorzichtig die pijp los gewurmd. Dat ging gelukkig goed. Maar er bleek wel een scheurtje in de binnenste flens te zitten, die het rubber op zijn plek houd. Niet direct ernstig, maar die heb ik wel even gelijmd. Is nu weer mooi dicht.

Ik heb alle pakkingrubbers in het vet gezet voor montage, baat het niet, schaden doet het zeker niet. En dan het nieuwe huis tegen het blok.

Daarna ging het allemaal vlotjes. Alleen wat ruzie maken met die rottige slangklemmen, maar ook dat is na het nodige vloeken en zuchten wel gelukt.
Alles is dicht en het spul werkt weer zoals het hoort.

Ach ja, nog maar even een kiekje van (een deel van) mijn "werkplaats".

Een autokraan is dus niet alleen nuttig om je auto aan en van boord te zetten, je kunt er ook prima allerhande rommel op kwijt.

Gr. Ed

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!
Reply With Quote