23-04-2013, 10:51
|
|
Postwhore
|
|
|
|
Een tegenvallertje en een meevallertje.
Het thermostaat-huis lekt op een flens. De flens sluit niet meer lekker aan, en nadat ik het spul los heb gehad bleek dit probleem al eens eerder bekeken te zijn, waarbij men het onderste boutje te vast heeft gedraaid en dus dol is geworden. Niet meer te gebruiken, dus gisteren een nieuw huis besteld. Die dingen zijn nog best aan de prijs, maar ze zijn dan ook wel compleet met temp-sensor, thermostaat, etc. Deze binnenkort maar eens wisselen, waarbij dan ook foto's volgen.
Meevallertje: het verbruik! Vandaag maar eens af getankt na 585 km. De brandstofmeter gaf nog een kwart aan, maar aangezien ik de auto nog niet door en door ken, ben ik maar gaan tanken. Er ging zo'n 37 liter in. Het precieze rekensommetje kwam neer op "1 op 15,94" wat me echt enorm mee valt, aangezien ik gewoon vlot heb gereden. Ik hield rekening met hooguit 1 op 13...
Inmiddels ook de juiste radio voor de Polo gevonden, een Gamma IV, met groene verlichting, RDS en wisselaar aansturing. Nu maar hopen dat ie samen wil werken met de huidige wisselaar, dan ben ik weer in mijn nopjes.
Gr. Ed
Wheee hokjesdenken is bliss!!
|
|