Thread: Dennys
View Single Post
  #143  
Old 20-04-2013, 22:41
Dennys Dennys is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 170
Default

Het zit gemonteerd, het is getest en het werkt.
Motor nog niet gestart, dat komt morgen.

Na het contact open te hebben gedraaid hoorde ik de pomp z'n werk doen, en merkte direct dat hij toch een stuk stiller was dan de oude. Hij hoort een vibrerend geluid te maken, maar de oude had ook een duidelijke tik.
Dus wellicht dat dat een teken was van interne slijtage, maar binnenkort de oude pomp even doormidden zagen, net als de externe brandstoffilter, welke uit 1 geheel bestaat.

Tijdens het testen van de pomp ontdekte ik wel dat hij minimaal lekte uit de nippels, maar dat is geen probleem aangezien ze er nog maar voor ongeveer de helft ingedraaid zitten.
Morgen dus even een paar slagen vaster zetten, en weer proberen. Als alles goed zit ook morgen de motor weer starten en hopen op succes!
Ook ga ik deze zomer de brandstof- en olieleidingen in de motorruimte vervangen door gevlochten leidingen. Sterker en mooier, en het wordt tijd om ook de motorruimte wat netter te maken :P
Hieronder foto's van oud en nieuw qua filter en pomp, en hoe hij nu gemonteerd zit:

Filters:


Pompen:




__________________
VW Golf mk1 GTS '83
Ex-rides:
- VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002
- VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996

DubFanatics
Reply With Quote