View Single Post
Old 14-04-2005, 08:59
Henk_Pigo's Avatar
Henk_Pigo Henk_Pigo is offline
Postwhore

Okee prima, shared internetverbinding moet ik laten varen zeg jij?

Dat heb ik ook geprobeerd. En ook dan gebeurd er niks. Het heeft wel heel even gewerkt zo, maar het is alsof het netwerk 'verdwijnt' zodra ik een van beide pc's opnieuw opstart... heb aan beide kanten een aantal keer de optie 'repareren' uitgevoerd (dwz hij zet de adapter uit en weer aan en gaat zoeken naar netwerken) en ook dit leverde niks op.

Met ad-hoc bedoel ik idd een directe verbinding, zoiets als crosslink ja. De versleuteling heb ik ook aan staan, 5 tekens.

Een optie die ik ook geprobeerd heb is het 'bruggen' van mijn vaste LAN met de wireless verbinding, de 2 netwerken worden dan doorgelust als het ware. Wat er dan gebeurd is dat mijn modem de IP-adressen verzorgd, ook voor de carpc. Dit werkte prima, ook nadat ik de pc's opnieuw had opgestart, ook als ze tegelijk uit hadden gestaan.
Alleen toen kwam het, ik had de carpc in de schuur neergezet om even te testen, gewoon de pc op de stereo aangesloten daar en verder geen monitor, muis, toetsenbord aan, enkel het keypadje voor de aansturing van winamp. Vervolgens loop ik naar mn kamer om te kijken of ik verbinding heb, niks. Dus de hele mik uit de schuur weer op mn kamer neergezet. Vervolgens zet ik de pc aan en hij pikt het netwerk niet meer op! Dus een hele tijd zitten zoeken en pielen, en opeens pakt ie m wel weer... dus ik weer naar de schuur het spul opzetten (ik dacht dat het misschien een verkeerde instelling was waardoor ik in de schuur geen bereik had). Weer checken op mn kamer, en weer geen verbinding, dus de hele mik weer terugzetten en weer pikt ie het netwerk niet op.... erg vaag allemaal

Wat betreft firewalls: De windows firewall staat op beide pc's uit, op mijn vaste pc heb ik Zonealarm ingesteld zodat 192.168.0.0 tot 192.168.0.5 een trused zone is (hij laat verkeer van deze adressen door) en ook de adressen 10.0.0.0 tot 10.0.0.200 (mijn modem verstrekt IP-adressen in dit bereik).

Ik heb zelf het gevoel dat er iets verkeerd gaat met het aanmaken van het netwerk. Ik heb het spul handmatig ingesteld op beide pc's bij eigenschappen van de wireless verbinding en dan het 2e tabblad 'Wireless connection' (Ik heb een engelse versie). De reden dat ik niet de wizard heb gebruikt is dat die geen optie heeft voor 'directe verbinding', hij gaat er al vanuit dat je een accesspoint gebruikt en die heb ik dus niet!
- 1982 Jetta 1.3 legergroen
Reply With Quote