![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
17-04-2013, 22:40
|
![bprijs's Avatar](image.php?s=51aa8b8ad200309af99c2be7156a6ed5&u=23396&dateline=1278238791) |
Volksforum Aandeelhouder - Swallowtail Junkie
|
|
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,811
|
|
Dorpels en krikpunten zijn bij een golf 1 niet hetzelfde.
Je kan een Golf 1 beter maar niet opkrikken op de rand onderaan de dorpel.
Zie vaak dat mensen hier de fout in zijn gegaan die rand is niet sterk genoeg.
Gewoon opkrikken bij die ronde dop achter de dorpelrand vlak bij het spatbord.
Maar om je vraag te beantwoorden, een golf 1 is zo slap als drek.
Wat ik zelf doe als ik een dorpel vervang aan een einzer is gewoon de auto opkrikken aan de achteras maar ook bij de voorste draagarm.
Ik doe dit dan op de brug en zet er twee van die bokken onder.
Ik laat de brug dan weer zakken zodat ie als het ware scheef op de brug staat.
Zo kan ik ook het makkelijkste aan de dorpels werken.
En zo heb je de krachten het beste verdeeld.
Nooit aan 1 kant opkrikken want dan tordeerd de hele auto.
|