View Single Post
Old 13-04-2005, 22:48
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life

Quote:
Originally Posted by Henk_Pigo
Jo!

Ik zit hier helemaal gek te worden!!
Om muziek op de pc in mn auto te zetten was ik van plan een draadloos netwerkje op te zetten dmv. 2 usb wireless-LAN adapters.

Leuk en aardig allemaal maar ik krijg het niet blijvend aan de praat. Ik heb de hele mik nu als volgt ingesteld: Ik heb nu dus 2 netwerk verbindingen, mijn gewone LAN, waarover ook mn internet verbinding loopt en die wireless verbinding (Configuratiescherm - Netwerkverbindingen).
De gewone LAN-verbinding is geshared en de wireless verbinding heb ik een statisch IP-adres gegeven 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0

Op de andere PC heb ik het IP-adres ingesteld op 192.168.0.2, subnetmask 255.255.255.0

Verder heb ik op beide pc's onder 'apparaatbeheer' de eigenschap 'netwerktype', van de usb-adapters, ingesteld op 'ad-hoc' (Directe verbinding tussen 2 pc's)
Nu heb ik op beide pc's een draadloze netwerkverbinding toegevoegd via de eigenschappen van de wireless verbinding (In Configuratiescherm - Netwerkverbindingen - Eigenschappen van de wireless verbinding).

Maar hij pakt niks! Hij heeft het wel eventjes gedaan, maar toen ik de pc voor in de auto opnieuw opstartte was het weer weg! Hij pikte het netwerk niet op... en ook als ik op mijn gewone pc de LAN-verbinding brug met de wireless verbinding pakt ie niks, ook niet na instellingen van het IP-adres gewijzigd te hebben...

*zucht* Ik heb dus totaal geen ervaring met draadloze netwerken aanleggen en mn gevoel zegt me dat ik iets kleins over het hoofd zie...

Is er hier misschien iemand die er wel ervaring mee heeft en die me uit kan leggen hoe ik met 2 usb adapters een netwerk aan leg?

Gr Henk

hahaha uhhh ja dat kan ik wel maar dan moet ik daar nog even over nadenken hahaha vertel het je morgen vandaag al teveel nagedacht over netwerken
Reply With Quote