12-04-2013, 17:34
|
|
VW Addict
|
|
|
|
update'je:
het heeft allemaal wat tegen gezeten, waterpomp dus in zijn geheel eraf gehaald, daarna de poelie er met geweld tog afgekregen, en viel meteen uit elkaar :S.
waterpomp liep ook veel te stroef en hakkelig kwam ik achter (wss ook meteen de oorzaak van de lekke koppakking). nieuwe waterpomp besteld dus, en ik wouw vast de oliefilter vervangen, maar daar was ook geen beweging in te krijgen(2 keer de stalen band van mijn oliesleutel geknapt) toen maar een beitel erdoorheen gerost en uiteindelijk ging die dan wel los, maar kwam de hele oliekoeler ook mee los. had ik dus de olie filter met het schroefdraad buisje (van de olie koeler) er nog in. uiteindelijk maar de oliekoeler van een oude motor gedemonteerd om te gebruiken. verder heb ik het onderblok al geschuurd en de kop ook, nu moet ik alleen nog even ergens wat gereedschap zien de scoren om de moer van de olie koeler weer aan te draaien. en dan nog wachten op mooi weer om te sleutelen :P
verder nog een probleemje, had de carterpan eraf gehaald, om echt alle oude olie eruit te halen, nieuwe pakking besteld, alleen bij het vast zetten van de carterpan kwam ik erachter dat de schroefdraad van een bevestiging punt ( tegen de versnellingsbak aan) waar je overigens ook maar k*t bij kan, dol is... heeft iemand daar een oplossing voor...