View Single Post
Old 04-04-2013, 20:58
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore

Thumbs up Onze Polo Variant

Hoi luitjes,

Sommige zullen het al wel gezien/gelezen hebben, we hebben onze 2f Prego ingeruild op een 6KV Variant.
Het is een 1.6 75pk van '98 met 208.*** km op de klok.
En hij is ook niet gek uitgerust:
-Stuurbekrachtiging
-Getint glas
-Electrische ramen voor
-C.V. met A.B. en alarm + anti-carjack-systeem
-Electrisch in hoogte verstelbare koplampen
-Beide voorstoelen in hoogte verstelbaar
-Radio voorbereiding voor 6 luidsprekers
-Witte knippers voor
-Aspherische buitenspiegel links
-Hoofdsteunen achter

Ondanks de redelijk hoge km-stand zit ie er prima uit en hij is nagenoeg roestvrij. Alleen de wielkastrand LA heeft 2 plekjes, maar die zijn makkelijk genoeg te verhelpen. Verder is ie klokgaaf!
En dat is dan ook precies de reden waarom we voor deze gekozen hebben.

Ook van binnen ziet de Polo er alleszins netjes uit, ondanks dat het een rokersauto is geweest (slechts 1 brandgaatje in de bijrijders-stoel).

Hij rijd boven verwachting lekker, torretje trekt behoorlijk van onder af en de bak schakelt ook uit de kunst.

Bovendien is ie ook nog eens prima onderhouden! Ik vond nog de nodige rekeningen bij de (complete!) boekjes.

Zo is de versnellingsbak gereviseerd bij 159.000 km en is de distributie + spanrol, waterpomp en multiriem + spanrol bij 185.000 km vervangen.
Dus voorlopig geen zorgen, mits ik de versnellingsbak natuurlijk netjes behandel! Maar dat gaat wel lukken.

Maar hebben we dan echt de perfecte Polo Variant gevonden???
Nee, natuurlijk niet. Hij is bijna 15 jaar oud en heeft toch echt die 208.000 km afgelegd. Er zit dus wel wat werk aan, maar niets onoverkomelijks.
De achterbumper heeft een keer een tik gehad, en heeft op de bovenhoeken barstjes in de lak. De grille is een keer vervangen en is zwart. Het scherm LV heeft een keer een aanvaring gehad met de deur LV, dus hebben beide wat schade. En de zijpinkerglaasjes zijn eraf gejat.
Dus de "to-do-list" heeft al een redelijke lengte, maar da's niet erg, dat noemen we hobby, toch?

Afijn, ik wil de Polo dus weer netjes strak en terug in de lak hebben. Dit wil ik zelf gaan doen (proberen dan, hè...).
En van binnen eens helemaal goed schoonmaken, zodat alle nare luchtjes (rook, hond) vertrekken en het interieur weer een beetje fris toont.

Een opsomming van de komende werkzaamheden:

-goed en helemaal schoon maken
-terug strak zetten en waar nodig opnieuw spuiten
-Stuur vervangen door 4 spaaks plofzakstuur (huidige is behoorlijk versleten)
-Originele elec raam-mechanismes zoeken en terug inbouwen. De originele zijn ooit vervangen door aftermarket mechanismes en de motoren zitten maar met 1 boutje vast...
-Audio aanschaffen en inbouwen (geen uitgebreide installatie, gewoon wat fatsoenlijks) Radio heb ik al!

-velgen opknappen, paar bandjes omleggen

En zo komt er vast nog wel wat bij....
Maar zo moet het eerst maar even, als dit achter de rug is, ga ik wel verder nadenken wat ik eventueel nog meer met de Polo wil.

Gr. Ed

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!
Reply With Quote