29-03-2013, 09:13
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
|
|
Quote:
Originally Posted by tim_j
Krukas wiel hoeft er niet af.
Riem vv kan, spul ligt er toch af. 4 jaar/60.000 staat er voor.
Riem en kop monteren:
Zorg voordat de kop erop gaat dat;
Cil 1 in bdp staat, cil1 dus helemaal boven in.
Dit is wat het merkteken ook aangeeft op de krukaspoelie.
Daarna, nokkenaswiel. Merkteken buiten recht omhoog. Merkteken binnen gelijk aan de rand van de kop.
De tadwielen van de nokkenassen hebben 2 merktekens die dan ook recht tegenover elkaar staan. Kleppen van cil 1 en 4 staan dan gesloten.
Kop erop, aandraaivolgorde en nm's aanhouden.
Riem:
Merkteken krukas wijst pijl aan op plastic kap, recht omhoog.
Hulpas is niet belangrijk. (of, tegen kerf van krukwiel wijzen)
Nokkenwiel merkteken wijst recht omhoog en de binnenste wijst de rand vd kop aan.
Spanner met de klok mee spannen, controleer nogmaals de merktekens.
Draai de krukas 2x rond en voel goed aan of de boel vrij loopt. Zonder bougies ivm compressie.
Als het goed gaat druk je m soepel rond.
Ontsteking:
Terugmonteren zo dat de rotor naar bougiekabel cil1 wijst. ( schuin naar boven voorkant. Wanneer die erop zit het midden van de rotor op het gleufje in het ontstekingshuis wijst.
Verder afbouwen en Bougies en vloeistoffen erin en dan moet het goed gaan!
|
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
|