View Single Post
Old 25-03-2013, 18:16
palla palla is offline
Forum Regular

Net even aan de telefoon gehangen met wilco van dutchbuild. Zeer toffe gast en uiterst behulpzaam. Vriendelijk bedankt!

Ik heb antwoord gekregen op al mijn vragen omtrend de verbouwing van de golf 2 naar 4-motion.

Omdat een golf 4 10cm breder is en er iemand is geweest die geprobeerd heeft alles van een golf iv op een golf 2 te zetten, kon hij mij vertellen dat dit geen doen is. Ik heb dus een aantal opties en zet het hier o.a. voor mezelf even op een rijtje.

Golf 2 of golf 2 synchro. Als ik een golf 2 synchro gebruik is de ombouw een stuk makkelijker, doe ik dit niet dan zijn er een aantal dingen die ik moet ombouwen:
-Tunnel van een synchro, corrade of g60 moet ik er dan inlassen.
-Achterbrug moet ik van een synchro of vr6. Hierop kan het achterdiff pas gemaakt worden.
-De achterwielophanging kan gemaakt worden dmv. een vlakke plaat met een balk dwars erin te lassen die dan als ophangpunt diend.

Ivm de 02m bak omtrent de assen etc:
-Draagarmen en subframe van een vr6 is de makkelijkste oplossing
-De motorsteun aan de achterkant van een willekeurige golf 3.
-Beugel voor de versnellingsbak (http://www.dutchbuild.com/index.php...ox-mount-detail)
-De homokineten kan ik gebruiken. De aandrijfassen voor en achter en tussen de bak en diff dienen ingekort te worden. Dit kan alleen als ze hol zijn. De tussen as vanaf de bak naar achteren moet ingekort worden.

Kan eventueel ook delen vaan g60 gebruiken, maar bovenstaande oplossing geeft mijn voorkeur ivm. de steekmaat van 5x100.

Volgens mij heb ik zo alles neergezet waar ik als eerste mee moet beginnen.

Planning:
-Auto uit elkaar slopen
-Auto ombouwen(eventueel synchro-golf aanschaffen)
-Subframe en draagarmen vr6 aanschaffen.
-Achterwielophanging van een vr6 aanschaffen
-Beugel/steun dutchbuild aanschaffen
-Flens haldex dutchbuild aanschaffen
-Golf 4 dashboard/tellerunit inbouwen
-ABS systeem golf IV passend maken.
-Stuurhuis en stuurbekrachtiging golf 2 is onderweg.

Wat ik dan nog wil hebben is een rolkooi en sportstoelen. Later nog een lsd erin.
Als ik dit allemaal zo zie denk ik dat het einde van dit jaar alles wel grootendeels af zal zijn en de auto rijdend. Heb er iig veel zin in!
Reply With Quote