25-03-2013, 00:56
|
VW Fanatic
|
|
Join Date: Jul 2011
Posts: 385
|
|
Pierburg choke probleem
Na een jaar probleemloos gereden te hebben heeft mijn Pierburg carb op mijn EZ motor ook een kwaaltje denk ik. De slang bij het choke gedeelte was kapot gegaan. Ik heb hem dus vervangen maar om de slangenklem los te krijgen bij het choke gedeelte moest ik het gehele choke gedeelte er af halen. Alles gelukt en 1,5 dag is het dus gewoon weer perfect.
Tot ik even naar de gamma moest voor iets en onder het rijden ineens de motor bij koppeling in wat hoger liep. En naarmate de motor warmer werd ging de motor juist ook hoger lopen. Op den duur loopt ie denk wel zon 3000 tpm en ik heb gewoon cruisecontrol zonder dat het op de auto zit. Haha. Ook dieselt de auto na. Dus als het contact uit is moet ik hem uit laten vallen omdat ie anders een gewoon blijft lopen/pruttelen.
Ik heb al veel op google gezocht en de meesten hebben dit probleem juist omgekeerd dat hij hoog loopt met koude motor en dan minder hoog gaat lopen.
Ik heb wat gelezen over waselement wat afgesteld moest worden dus omdat ik het chokegedeelte eraf heb gehad ? Maar kan niet echt duidelijkheid vinden. De motor is verder fris en heeft weinig gelopen dus gelijk een weber carb erop vind ik onzin. Ik wil het gewoon klaarmaken met deze carburateur erop.
Dus weet iemand ongeveer wat dit kan zijn (waselement of wat anders ?) Gaskabel, Vacuum slangen en draden al nagekeken en zit sowieso allemaal goed!
En kan ik de choke ook gewoon tijdelijk helemaal uitzetten zodat ik het probleem rustig aan kan oplossen want ik moet hem wel dagelijks gebruiken. Ik las iets van stekker eraf halen van de carb en dan doet ie alleen geen choke meer. Maar dat lijkt me sterk ?
__________________
Golf Mk2 (Verkocht)
Polo 6n Sedan (Gesloopt)
Golf Mk3 TDI - VVT 120PK 290NM (Gesloopt)
Golf Mk3 GTI 16V (Verkocht)
Golf Mk4 GTI TDI - VVT 165PK 400NM
|