Afgelopen week de caddy maar weer eens uit de hoek gehaald en de bak geschuurd. Gewoon omdat ik eens op tijd thuis was en t rotklusje toch eens moest gebeuren.
Kwam maar 1 heel klein gaatje tegen wat er niet hoort dus in dat opzicht valt t mee.
Vandaag de Caddy in de takels gehangen en op bokken gezet zodat ik met de dorpels aan de gang kan. Deze zijn in wat mindere staat maar het is gelukkig niet onoverkomelijk!
Daarna heb ik me vanavond eens even verdiept in de constructie van de koppeling. Kan er nog steeds niet helemaal goed bij dat ze juist dat erg slordig hebben afgeraffeld.
In de motorruimte tegen t schutbord lijkt op het 1e oog namelijk ruimte genoeg om met een beetje passen en meten de koppelingscilinder wel ongeveer op het juiste plek te zetten zodat ik geen olifant mee hoef te nemen om de koppeling in te trappen.
Zoals ik het heb bekeken zit er een verstelbaar oog op de cilinder die dus om de beruchte bout heen zit die ergens halverwege het pedaal zit gelast.
Als ik de cilinder op t originele gat gat vd koppeling ga zetten zit ik boven t scharnierpunt van mijn koppelingspedaal en zou mijn cilinder dus andersom moeten gaan werken
I.p.v. een drukkende koppelingscilinder zou ik dus een trekkende koppelingscilinder moeten hebben.
Heeft iemand enig idee of deze uberhaupt bestaan en waar ze dan te koop zijn?