View Single Post
  #1  
Old 17-03-2013, 21:39
Sevrinn's Avatar
Sevrinn Sevrinn is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2012
Posts: 129
Send a message via AIM to Sevrinn
Default Golf MK3 1.8 ombouw naar VR6

Hallo mede fans..

Ik rij nu Mijn 1.8 een jaar, doet het nog altijd perfect, maar kies toch voor zon prachtige VR6!
Ik heb deze topic gemaakt omdat ik open sta voor tips of eventuele kritiek .

De bedoeling is dat ik een complete VR6 koop, en de onderdelen overzet op mijn eigen MK3.. Dan is de eerste vraag.. hoe zal ik dit aanpakken? Ik heb zelf in gedachten, vr6 met subframe, tank en alles tegelijk overzetten.. overal nieuwe rubbers en evt nieuwe kogels monteren, nieuwe koppeling en de motor een beurtje geven, de kabelboom netjes aanpakken, bij vr6 monteren de motorruimte netjes oppoetsen enzovoort.
5x100 achteras mee pakken met nieuwe remmen en lagers.

Zo aanpakken dat je na inbouw eigenlijk geen verschil mag zien met een originele vr6..

Maar nu komt het! in mijn MK3 bevinden zich GEEN airbags en geen ABS systeem.. mijn vraag is nu, aan mensen met ervaring of mensen die het mischien weten.. Moet dit toegepast zijn bij het omkeuren bij de RDW??
Andere vraag is, ik ken het Lelystad verhaal.. maar als ik het goed begrijp kom ik daar niet terecht omdat vr6 al in mijn model auto origineel bestaat?..
Heeft er mischien iemand al ervaring met het ombouwen van een mk3 naar een vr6?
Wat zijn de belangrijke punten waar de RDW op let ( Ik wil eerlijk door de keuring komen ).

Ik woon zelf in Zutphen, dus RDW station Arnhem is het dichtsbij voor mij, enige oordeel over station Arnhem?
Tip voor een andere RDW altijd welkom

Ik hoop op positieve reacties/tips!

Mvgr, Sevrin.
Reply With Quote