View Single Post
  #1  
Old 16-03-2013, 18:10
JettaPowerrr's Avatar
JettaPowerrr JettaPowerrr is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,015
Default Polo 6n 1.6 groot onderhoud en algemene vragen.

Hoi luitjes,

We hebben een leuke Polo 6n Variant 1.6 op het oog, maar het ding heeft last van tikkende klepstoters. Ook zit er sludge onder de olievuldop, echter geen sludge of water aan het pijlstok. De auto staat al sinds oktober 2012 te koop en heeft 208.000 km op de teller. Hij is van '98.

Aangezien het karretje verder wel aan onze eisen voldoet (leuke uitrusting, behoorlijk strak en geen roest) hebben we op zich wel interesse, en men bied een nette inruil voor onze '94 Polo 2f Prego.
Daarbij is de auto zichtbaar en middels wat achtergebleven rekeningen als goed onderhouden te bestempelen.
De garage pakt komende week het motortje aan om te kijken of ze het tikken kunnen beperken.

Ik weet inmiddels, dat de hydraulische klepstoters vervangen dienen te worden, en dat men daarbij ook maar beter de distributie en eventueel de waterpomp kan vervangen. Om de kosten binnen de perken te houden, overweeg ik dit zelf te doen, mocht de koop doorgaan.

Dan nu de vragen:
1) Hoe moeilijk is het om zelf de distributie, klepstoters en waterpomp te vervangen?
2) Hoeveel tijd moet je daar ongeveer voor rekenen?
3) Heb je nog speciaal gereedschap nodig?
4) Wat kosten de onderdelen ongeveer?
5) Loont het zich eigenlijk nog wel, om een Polo van 1998 met 208.000 km zo'n relatief kostbare behandeling te laten ondergaan?

Groeten, Ed
__________________
-'18 Polo 1.0 TSI 115 pk DSG Highline

Quote:
Originally Posted by Stijn
Wheee hokjesdenken is bliss!!
Reply With Quote