View Single Post
  #6  
Old 11-04-2005, 12:16
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Quote:
Originally Posted by the hanz
mmhhh mmoie klauwtjes....
maarre ff een remklauwen vraag voor je kruk...jij als remgoeroe kan daar misschien wel antwoord op geven.
bij de nieuwere type drie voorophanging is er een andere remklauw gebruikt als bij de eerdere de hartafstand
tussen de bevestigings gaten is groter.....
kan je op deze latere ophanging ook andere mooie nieuwe exotische lichtere beter remmende remklauw monteren,
van laten we zeggen een porsche of kan dat op de oude makkelijker


Ja,maar het mooiste is dan een remklauw te pakken met radiale montage, zodat je niks meer
met hartafstanden van orginele fuseestukken/remklauwen te maken hebt.
Ook is je velgkeuze best belangrijk,omdat bij een andere klauw vaak ook een andere remschijf
hoort,en de binnenruimte in de velg is weer bepalend voor de te gebruiken remschijfdiameter.

Op deze foto een Porsche remklauw met radiale bevestiging ... zo heb je dus weinig meer te maken met hartafstanden.



993 achteremschijf met 996 Carrera2 achteremklauw in een 16" Fuchs.
Het gaat allemaal net,want doordat ik de achterschijven/klauwen van deze Porsches gebruikte
pasten deze precies in de 16" Fuchsen,die qua velghart eigenlijk 15" zijn.

En op Usetje z'n '67 type3 ... 996 Turbo achterklauwen,met 993 voorschijven.




Vergelijk de twee foto's eens op de hartafstanden ... beide klauwen zijn radiaal bevestigd.