View Single Post
  #1  
Old 07-03-2013, 13:37
palla palla is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 187
Default Mk2 1.8 16v turbo 4-motion (360pk, 411Nm)

Beste Vw forumleden.

Ik ben een student van de opleiding autotechniek op de HRO in rotterdam Heijplaat. Na een verleden van auto's ben ik begonnen om spullen te verzamelen voor een project.

Allereerst bedacht wat ik wil gaan doen. In eerste instantie wilde ik(omdat ik hier nog wat spullen van heb) een 1.8 20vt blok in een mk2 gaan bouwen. Toen ik hier mee bezig was was er toevallig een blok te koop hier op het vwforum. Dit was het blok van Jordy87. Dit blok had eigenlijk alles al wat ik met een 20vt nog zou moeten doen. Financieel gezien was dit gewoon veel aantrekkelijker om te doen en het vermogen wat het blok geeft is al 360pk en 411Nm koppel. Om een 20vt turbo om te bouwen naar dit vermogen kost alleen al 6000 euro, dus na overweging gegaan voor het complete blok.

Blok opgehaald compleet op de oliepeilstok, gasklep g60, kabelboom, drukregelaar en koppeling/vliegwiel na
wel een compleet uitlaatsysteem, versnellingsbak 02a en oliekoeler met sandwichplates. Er zit mapping op van JD engineering en de LMM is weggeschreven.

Voor dit project heb ik natuurlijk ook een golf nodig om het geheel in te bouwen.
Via dit forum heb ik een golf 1.3c gekocht uit 1986. Geen wegenbelasting en verzekering is 120 euro per jaar, dus schorsen heeft niet eens zin. APK tot augustus meen ik.

Nu ben ik dus eigenlijk ideƫen aan het opdoen wat ik precies met de golf ga doen.
Ik zit nog te twijfelen of er een quattro systeem of alleen een fwd systeem op te bouwen
Aangezien ik misschien ook trackdays wil gaan rijden komt er iig wel een kooi en in 2 kuipstoelen.


Dus waar ik naar wil vragen en jullie advies of meningen over zou willen horen:
-Quattro systeem van een s3 of TT
-Voorwiel aangedreven laten
-Ophanging veranderen dmv golf iv of audi tt.
-Interieur(dashboard)

Voor zover ik weet pas een bak quattro bak op dit blok, alleen de ophangbeugel van de haldex moet pasgemaakt worden.
Ik weet dat de haldex elekstrisch gestuurd is via normaal gesproken de ECU. Is hier een stand-alone unit voor en heeft iemand daar prijzen en/of een link voor?

Zit alleen met de voorwielophanging en de motorsteunen dan. Zou het verstandig zijn om de ophanging van een golf 4 te gebruiken, of van een TT ivm. de aandrijfassen, of kan er gewoon gebruik gemaakt worden van een golf 2 ophanging. Ik heb btw. een compleet subframe van een mk2 gti liggen dus die kan er sowieso op. Zit wel met het feit dat als ik een quattor erop zet dat ik dan voor en achter liever beiden 5x100 steekmaat wil hebben.

Ik wil ook een stuurhuis van een golf IV of TT erop zetten met stuurbekrachtiging of anders van een golf 2. Ben nog even mijn opties aan het overwegen ivm. het 4wd systeem.

Eveneens een dahsboard van een golf IV. Kan dit passend gemaakt worden ivm de kabelboom van de golf 2?

Graag zie ik ook links naar andere projecten die iets soortgelijks hebben gedaan met een quattro op een golf 1, 2 of 3.

mvgr
Reply With Quote