06-03-2013, 19:31
|
Forum Regular
|
|
Join Date: Nov 2010
Posts: 169
|
|
Heb dit ook meegemaakt met een nagelnieuwe cilinderkop dus ik kon wel doodvallen. Heb toen gebeunt en een lagerkapje van een gelijkaardige cilinderkop in de plaats gemonteerd. Dit ging wel niet zomaar: ik heb de gaten van het nieuwe lagerkapje uitgeboord omdat deze anders niet netjes over de nokkenas heen paste. Vervolgens monteerde ik het en zat heel de boel vast heb toen alle andere lagerkappen verwijderd en het nieuwe net zo aangedraaid tot men nokkenas (zonder de rest van de motor) netjes ronddraaide. Er zat toen speling tussen het kapje en de cilinderkop ik heb dit toen opgevuld met een zelf gemaakt vlootje van een blikje ice-tea dit is namelijk zeer dun metaal. Toen draaide de nokkenas perfect rond zonder speling heb toen de andere kapjes terug gemonteerd. En terug de distributieriem er rond en starten en lopen. Heb zo een dikke 30000 probleemloze kilometers gerededen. Daarna een andere kop erop gezet. Maar dit ging dus probleemloos. En wat het beunen betreft daar ben ik het volledig mee eens (daarom staat er nu een andere kop op) maar er is denk ik een groot verschil tussen een ouwe diesel of in uw geval een 1.5 en een gti/g60/vr6 of wat dan ook. Hoop dat je hier wat aan hebt
|