![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
06-03-2013, 19:30
|
No personal life
|
|
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
|
|
Quote:
Originally Posted by Djdewit
Sinds de distri riem eraf is, heb ik de auto nog niet gestart. Ik heb enkel voorzichtig de krukas en nokkenas proberen te draaien.
Kan ik ervanuit gaan dat wanneer je de merktekens aanhoudt op het vliegwiel en krukaspoelie > dat 1e cilinder op het hoogste punt staat (en niet op cil 4?) De positie van de rotor klopt niet meer (180 graden verdraaid).
Om het verhaal nu kloppend te maken, moet alleen nog de nokkenas nog verdraaid worden naar de juiste positie?
|
Cilinder 1 en 4 staan altijd tegelijk in BDP ![Wink](http://volksforum.com/forum/images/smilies/wink.gif) .
Als ik de foto's ziet staat je nokkenas ook verkeerd.
Als je voordat je je riem eraf had getrokken de krukas nog een keer rond had gedraait had de nokkenas en rotor wel op tijd gestaan.
Is namelijk een 4 takt ![Wink](http://volksforum.com/forum/images/smilies/wink.gif) Twee omslagen krukas = 1 omwenteling nokkenas
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
|