View Single Post
  #11  
Old 28-02-2013, 09:10
vintrist vintrist is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 21
Post

oké, ik heb officieel JULLIE HULP NODIG

De distributieriem is vervangen! Al heeft de vorige eventueel wel schade opgeleverd doordat hij zo versleten was en over de tanden is geslipt..

Dus om een riem ZONDER ENIGE referentiepunten erop te leggen.. klopt volgende redenering:
->nokkenas "O" punt wijst naar de pijl, terwijl de ontstekingsrotor net bij de 1ste cilinder staat
->krukas staat op "O" gelijk met het vaste merkteken.

Het is niet mogelijk dat er nu nog iets fout staat? Ik heb geen oude riem eraf kunnen halen Volgens mij zou dit de correcte redenering zijn.. (zoek de fout? ). Als ik start komen daarna de timingen totaal niet meer overeen.. het lijkt of die riem ook slipt, al is hij wel goed genoeg gespannen!! Of is het normaal dat ze niet meer kloppen daarna

Als ik dit weet kan ik het uitsluiten! Het lijkt dat ik te weinig compressie heb Zal me een compressiemeter moeten aanschaffen.. nuttig gereedschap!

Volgens mij heb ik kromme kleppen.. indien ik probeer te starten hoor ik duidelijk één klep nog natikken..

En voor me een beeld te geven naar de toekomst toe.. kan ik zelf kromme kleppen vervangen? Ik ben wel een handige harry hoor Ik vind het zo spijtig om er een ander blok in te leggen omdat deze maar 119000 km heeft gelopen En een groter blok leggen is geen optie, de nadelen van de inbouw wegen niet op tegen de voordelen. Alles overbouwen van electronica en subframes,.. zie ik niet direct gebeuren vooral niet omdat ik binnenkort toch al met +320 pk rondrijdt Maar wie me kan overhalen, doe een poging
Reply With Quote