View Single Post
Old 25-02-2013, 12:54
vintrist vintrist is offline
Forum Newbee

Echt super vriendelijk van jullie!

Om jullie up-to-date te houden, een overzicht van de progressie

Ik heb eerst de bougies eruit gevezen, en de distributie gecontroleerd. Daarna de cilinders volgespoten met wd40 (had geen remolie).

Het was inderdaad een feit.. de distributieriem stond op een verkeerde timing, en bleek de krukas te laten blokkeren. Na de juiste timing te zetten ging de krukasas nog niet rond! Dan was het even nodig om te bezinnen.. jupilertje open getrokken :p

Dan besloot ik om nog meer wd40 te spuiten, bijna een hele bus! Ook rechtstreeks in de carburator gespoten (in de luchtingang, naar het spruitstuk dus). En nog wat spelen met die kruk om proberen het punt voorbij te gaan waar hij blokkeerde.. Na wat spelen/wrikken... BINGO!! Hij ging er voorbij, en kon helemaal rondgaan Toch was op het eerdere punt van blokkage nog wat weerstand bij het rondgaan, nog wat extra wd40 en blijven rotteren die krukas.. volledig los na +- 5 minuten Iets moet hebben vastgezeten.. (kleppen?)

Daarna het moment van de waarheid, de riem erop met de juist timing.. en proberen te starten.. bijna.. bijna..bijna..heel kort zéér slecht gelopen en niet blijven draaien.. terug de riem controleren dan maar .. en wat bleek: verkeerde timing! Gaf eerst mezelf de schuld maar lees verder Terug juiste timing erop, en terug proberen.. hij starte met aardig motorgeluid en ging in toeren.. leek wel +- oke, dan een gewoon motorgeluid.. en viel stil. Hmmm wat kon dat zijn..

Terug riem gecontroleerd. Wat bleek nu: de riem is zo versleten van het stilstaan, dat hij los over al zijn tanden is gegaan.. (zijn allemaal weg, kale riem nu). Dus vandaag een riem gekocht (met dank aan de vriendin die niet naar school moest :p ) en straks weer een poging!

Epic momenten van de dag:
->wd40 die bij het rond laten gaan van de kruk over al m'n kleren spoot inclusief in m'n jupiler.. zag er mooi uit.
->op het einde van de dag naar (bijna) huis mogen komen voor de zus te helpen die was tegengehouden door de politie zonder nummerplaten.. die had ik in mijn bezit inclusief alle autopapieren voor de Golf eventueel al naar huis te rijden.. Ze was het vergeten en was zonder platen de baan op ;o
->wd40 op het blok die in brand schoot aan de carburator.. heb de brandblusser mogen trekken :p

Ik laat weten hoe het verder gaat!
Reply With Quote