Thread: Golf 1 GTI 1977
View Single Post
  #53  
Old 22-02-2013, 10:28
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Ik zal weer even wat laten weten, want dat is al weer te lang geleden.

Ten eerste zit de golf weer helemaal in elkaar en staat hij voorlopig even aan de kant. Ik moet eerst mijn andere projecten afronden. Als ik nu namelijk begin met de resto van deze GTI zal dat ten koste gaan van de andere projecten, en dat is niet de bedoeling. Hij zal maar even geduldig moeten aansluiten in de rij...

Dan heb ik nu ook 7 weken geleden een geboorte formulier bij vw besteld waar een max levertijd van 6 weken opstaat. Maar hij is nog altijd niet binnen. Daar moet ik dus nog even achteraan. Ik hoop snel het ding hier te kunnen posten.

Ook heb ik inmiddels een donor kas gekocht [moet nog opgehaald worden]. Dus plaatwerk voorziening moet in orde zijn.

En ook kreeg ik het idee om hem op te knappen zoals hij nu is. Dus body volledig in orde maken, maar niet volledig spuiten. Ook omdat hij nog grotendeels in originele lak staat. Ik doel hier absoluut niet op een een of andere wannabe-rat-look, ik heb gewoon meer met ongerestaureerde wagens waaraan wat mankeert dan perfect gerestaureerde wagens.
Ik weet nog niet of ik dit wel moet doen, maar het is het overwegen waard.

@ turbojo2: hoe bedoel je precies dat ik hem beter niet uit elkaar gedraaid?? Hoe is dat niet terug-keerbaar?? Hij staat nu gewoon zoals hij gekomen is, maar dan zonder al het overzetplaatwerktroeprotzooi. En ik zeker wel dat het allemaal heel duur is, maar ik kan veel zelf en hecht geen extra waarde aan een nieuwe oliekoeler enzo. Dat mag van mij allemaal best gebruikt zijn. Liever zelfs nog. Als je het gewoon helemaal netjes schoonmaakt, is dat voor mij perfect. Tenzij het kapot is natuurlijk...

@ GTI-BOY: ik bedoel niet iedere golf fanaat die zijn golf aanpast een verkrachter te noemen, maar je hebt soms mensen die het zo erg verkloten, daar doelde ik op. Menen die een oud type GTI voor het oog ombouwen naar nieuw type, hem metallic blauw spuiten met een zonnedak en een golf 3 blok op LPG. Om maar een voorbeeld te noemen. En als je een wagen "tuned", mij allemaal best, maar doe het netjes, ga geen kabelboom aan elkaar knubbelen, isoleren met plakband en dan achteraf komen afzeiken hoe raar het is dat hun hele kabelboom is gesmolten en de golf bijna afgefikt was. Zoiets bedoelde ik.

En iedereen weer bedankt voor de succes-wensen!!
Reply With Quote